1. Home /
  2. Businesses /
  3. EGSA / AÉDÉ


Category

General Information

Phone: 613-562-5800 ext. 4150



Website: www.egsa-aede.ca

Likes: 197

Reviews

Add review



Facebook Blog

EGSA / AÉDÉ 14.05.2021

Beginning tomorrow! The annual interdisciplinary conference will take place from March 30 to April 1, 2021. We will have 19 speakers during the three day conference who will speak about climate change, societal inequality and several other topics. You can join the conference via Zoom or Facebook Live to listen to the speakers. Here is the Zoom link: https://us02web.zoom.us/j/82668087085 ... Below is the schedule for each conference day taking place on March 30, March 31, and April 1 from 11 a.m. to 1 p.m. EST. If you have any questions, please don’t hesitate to contact our University Affairs Commissioner at [email protected].

EGSA / AÉDÉ 12.05.2021

An English message follows.- La Faculté d’éducation de l’Université d’Ottawa (UO) et la Faculté de philosophie de l’Université Catholique d’Afrique Centrale (UCAC) vous convient à un symposium international portant sur les enjeux sociaux du savoir enseigner. Les deux contextes éducatifs examinés, l’Ontario et le Cameroun, sont confrontés à des enjeux somme toute similaires ayant trait à la formation et à la professionnalisation du personnel enseignant, mais aussi de direction...Continue reading

EGSA / AÉDÉ 01.05.2021

An English message follows.- Le groupe de recherche Éducation et langues (EducLang) de la Faculté d’éducation de l’Université d’Ottawa et le Laboratoire Interdisciplinaire de Recherche en Didactique, Éducation et Formation (LIRDEF) de l’Université de Montpellier vous convient à un symposium portant sur les enjeux des langages associés à l’accueil des populations migrantes. Ce symposium offre l’opportunité de croiser des regards franco-canadiens sur l’enjeu que constitue la pl...ace accordée aux langues d’origine et aux savoirs déjà-là, et sur la façon dont il est appréhendé et discuté. Cet événement sera animé par Francis Bangou, professeur agrégé à l’Université d’Ottawa et Brahim Azaoui, maître de conférence à l’Université de Montpellier et aura lieu en mode virtuel le 31 mars 2021, de 10h à 12h (HNE). Inscrivez-vous au lien suivant : Symposium international - Enjeux des langages dans l'accueil des populations migrantes Vous recevrez ensuite un lien zoom et un mot de passe par courriel. Veuillez consulter les documents ci-joints pour plus d’informations. Ce symposium aura lieu en français exclusivement. ------------------------------------------- The Education and Languages (EducLang) research group of the Faculty of Education of the University of Ottawa and the Laboratoire Interdisciplinaire de Recherche en Didactique, Éducation et Formation (LIRDEF) of the University of Montpellier invite you to a symposium on the language issues associated with the reception of migrant populations. This symposium offers the opportunity to cross French-Canadian views on the issue of the place given to languages of origin and to knowledge already there, and on the way it is apprehended and discussed. This event will be moderated by Francis Bangou, Associate Professor at the University of Ottawa and Brahim Azaoui, Senior Lecturer at the University of Montpellier and will take place in virtual mode on March 31, 2021, from 10:00 am to 12:00 pm (EST). To register: Symposium international - Enjeux des langages dans l'accueil des populations migrantes You will then be provided with a zoom link and a password by email. Please see the attached documents for more information. This symposium will be conducted exclusively in French.

EGSA / AÉDÉ 24.04.2021

Are you interested in promoting civic action through science education? Are you an elementary teacher or teacher candidate? With increasing calls to consider inclusion and equity in STEM fields, our goal at STEPWISE is to empower students to develop civic actions that can effectively address various social and environmental issues they observe in the world around them. We are currently looking for teachers or teacher candidates to join a professional learning community to dev...elop resources for the classroom to address social and environmental justice in elementary science education. If you are interested to learn more about this project or would like to offer your experience and insight for these resources, please fill in your information in the link below and we will contact you shortly. Join the PLC here: https://docs.google.com//1FAIpQLSfYth0OFnTvfZVeo2/viewform STEPWISE is a project based in OISE at The University of Toronto which stands for Science & Technology Education Promoting Well-Being for Individuals, Societies and Environments. STEPWISE has developed a pedagogy that leads students to reflect, learn and practice attitudes, skills and knowledge that will equip and empower them to do civic action. Check out the introduction video for STEPWISE below: https://youtu.be/WATqDO8WCOI

EGSA / AÉDÉ 11.02.2021

Bourse de solidarité autochtone de la Faculté d’éducation Faculty of Education Indigenous Solidarity Bursary La Faculté d’éducation offre une bourse afin d’appuyer financièrement ses étudiantes et étudiants autochtones. Pour plus d’informations : https://bourses.uottawa.ca/p/a/232257/. -----------------------------------------... The Faculty of Education offers a bursary to financially support Aboriginal students in the Faculty. For more information: https://scholarships.uottawa.ca/p/a/232257/.

EGSA / AÉDÉ 27.01.2021

Le comité organisateur du Symposium Jean-Paul Dionne (SJPD) 2021 a le plaisir de vous inviter à l’édition de cette année du Symposium qui aura lieu en ligne les 4 et 5 mars ! Qu’est-ce que le SJPD ? Le SJPD est une conférence de recherche annuelle organisée par les étudiant.e.s diplômé.e.s pour les étudiant.e.s diplômé.e.s à la Faculté d’éducation, ici à l’Université d’Ottawa. Le Symposium offre une expérience de conférence dynamique et accueillante à tous/toutes les étudia...Continue reading

EGSA / AÉDÉ 19.01.2021

Dans le cadre de son mandat, le Comité d'équité, de la diversité et de l'inclusion (CÉDI) doit préparer une série de mini-ateliers de 30 à 45 minutes. Chaque mini-atelier comprendra une courte présentation qui répondra à une question centrale et un temps d'interaction entre les animatrices, animateurs et les participantes et les participants. Pour l’aider à mieux comprendre les intérêts des étudiantes, des étudiants, du personnel administratif, des professeures et des profess...eurs de la Faculté d'éducation vis-à-vis de ces mini-ateliers, le CÉDI vous invite à répondre à ce court sondage (environ 2 minutes) https://fr.surveymonkey.ca/r/RK7X5V9. Le CEDI apprécierait votre participation au sondage d’ici le jeudi 4 mars 2021, 17h. Vos réponses seront anonymes. Tous les renseignements sur les répondants, y compris les noms, les adresses courriel et IP, seront exclus des résultats. As part of its mandate, the Committee on Equity, Diversity and Inclusion (CEDI) is planning a series of mini workshops. Each mini workshop will be 30-45 minutes and will include a short presentation that responds to a central question with time for interaction between presenters and participants. To help the CEDI determine the interests of students, administrative staff and professors in the Faculty of Education for these workshops, you are invited to answer this short survey (about 2 minutes) https://www.surveymonkey.ca/r/RK77TWK. The CEDI would appreciate your participation to the survey by Thursday, March 4, 2021, 5:00 pm. Your responses will be anonymous. All respondent information, including names, email and IP addresses, will be excluded from the results.

EGSA / AÉDÉ 11.01.2021

RÉSEAUX DE RECHERCHE VIRTUELS NVIVO Sujet : Analyse thématique à l'aide de NVivo Facilitateur : Formateur certifié NVivo Platinum Agenda : Discussion sur les meilleures pratiques et processus d'analyse thématique. ... Démonstration sur la façon d'utiliser NVivo avec les 6 étapes de l'analyse thématique. Réseau avec des collègues chercheurs. VIRTUAL NVIVO RESEARCH NETWORKS Topic: Thematic Analysis using NVivo Facilitator: NVivo Platinum Certified Trainer Agenda: Discussion on Thematic Analysis best practices and processes. Demonstration on how to use NVivo with the 6 stages of Thematic Analysis. Network with fellow researchers.

EGSA / AÉDÉ 09.01.2021

Recrutement d’étudiant(e)s pour un groupe de discussion sur l’application des connaissances ou la mobilisation des connaissances Êtes-vous un(e) étudiant(e) au doctorat à l’Université d’Ottawa ou un(e) étudiant(e) à la maîtrise qui envisage de poursuivre des études doctorales ? Si oui, l’Étude institutionnelle sur la recherche et l’impact (EIRI) d’Ottawa de l’Université d’Ottawa souhaitons obtenir vos commentaires pour un projet de recherche sur l’application des connaissanc...es ou la mobilisation des connaissances (AC/MdC). L’équipe EIRI projet vous invitons à participer volontairement à cette étude. Votre participation consistera d’une discussion en groupe sur Zoom de 90 minutes avec d’autres étudiant(e)s diplômé(e)s. Vous serez invité à discuter de votre compréhension du domaine de l’AC/MdC, de sa place dans votre contexte professionnel, et des obstacles (et des solutions potentielles) liés à sa reconnaissance, sa documentation et son évaluation. Un groupe de discussion avec vos pairs se tiendra sur : Mercredi, 24 février 9h30 11h00 (Anglais) Nous recrutons des étudiant(e)s au doctorat actuel(le)s et futur(e)s pour cette session. Si vous souhaitez participer en français, veuillez nous le faire savoir. Nous prévoyons planifier une ou plusieurs sessions francophones et / ou bilingues dans un avenir proche. Si vous avez des questions sur le projet de recherche ou si vous souhaitez participer, veuillez contacter Diana Fox à l’adresse [email protected] Recruiting Current and Future PhD Students for a Focus Group on Knowledge Translation and Knowledge Mobilization Are you a PhD student at the University of Ottawa or a Masters student planning to pursue doctoral studies? If so, the Ottawa Institutional Research and Impact Study (Ottawa IRIS) at the University of Ottawa seeks your input for a research project on knowledge translation or knowledge mobilization (KT/KMb). The Ottawa IRIS project team is asking for your voluntary participation in this research study. Your participation will consist of a 90-minute focus group with other graduate students over Zoom. You will be asked to discuss your understanding of the field of KT/KMb, its place within your professional context, and barriers (and potential solutions) related to its recognition, documentation, and assessment. A focus group with your peers will be held on : Wednesday, February 24th 9:30 11:00 a.m. (English) We are recruiting current and future PhD students for this session. If you would like to participant in French, please let us know. We are planning to schedule a Francophone and/or bilingual session(s) in the near future. If you would like to participate and/or for more information, please contact Diana Fox at [email protected]