1. Home /
  2. Hospital /
  3. Hôpital vétérinaire pour oiseaux et animaux exotiques de Montréal Inc.


Category

General Information

Locality: Montreal, Quebec

Phone: +1 514-486-5258



Address: 6090 rue Sherbrooke OUEST H4A1Y1 Montreal, QC, Canada

Website: vetoiseauxetexotiques.com

Likes: 1780

Reviews

Add review



Facebook Blog

Hôpital vétérinaire pour oiseaux et animaux exotiques de Montréal Inc. 08.11.2020

Quels sont les effets de la pandémie sur les services vétérinaires au Québec? What are the consequences of the pandemic with regards to veterinary services in the province of Quebec? Une capsule vidéo de/A video message from l'Ordre des Médecins Vétérinaires du Québec

Hôpital vétérinaire pour oiseaux et animaux exotiques de Montréal Inc. 22.10.2020

Voici nos heures d'ouverture pour la fin de semaine de la Fête des Patriotes: Samedi 16 mai : 9-17h Dimanche 17 mai : Fermé Lundi 18 mai : Fermé Mardi 19 mai : 9-20h... N'hésitez pas à nous contacter pour prendre un rendez-vous. Our opening hours during Victoria Day week-end: Saturday, May 16th: 9-5 pm Sunday, May 17th: Closed Monday, May 18th: Closed Tuesday, May 19th: 9-8 pm Do not hesitate to contact us for an appointment.

Hôpital vétérinaire pour oiseaux et animaux exotiques de Montréal Inc. 02.10.2020

Dear clients, With the new measures implemented by the governments to slow down the community spread of Covid-19, veterinary establishments are now considered essential services and are allowed to remain open for patients that need veterinary care. Please take note of the following measures and special protocols in place.... Our opening hours remain the same as usual until further notice. Visits to our hospital are limited to: - consultations for sick or suffering animals with conditions suspected to pose a serious risk for their life. Our staff will guide you when you call. Please do not come to the hospital without calling us first. - procedures that are important for the pet to continue eating such as teeth and beak trims, outpatient injections - urgent surgeries - picking up prescriptions or essential food. For prescription renewals, please call us at least 24 hours in advance so we can prepare everything and minimize your time waiting in the reception area. - only ONE person accompanying your pet or to pick up food/prescriptions please Until further notice, annual exams or exams for new adoptions, vaccinations, castrations and sterilizations, non-urgent surgeries, dental prophylaxis, nail and wing trims are suspended. Once the situation has improved, the Ordre des médécins vétérinaires du Québec will notify all establishments how to proceed with those patients and we will communicate with our clients. Do NOT visit our hospital in the following circumstances : - if you or anybody in your circle of family, friends and colleagues has any degree of respiratory symptoms, fever or has been diagnosed positive for Covid-19 or is in quarantine - if you or anybody in your circle of family, friends and colleagues has come back from traveling abroad or other provinces and has not completed their 14-day isolation period If any of the above apply to you and you think you have to visit us for an important reason, you must call us first and follow the guidance and options given you by our staff over the phone. Call us if you any questions concerning the health of your pet. We have implemented reasonable measures at our hospital to reduce risk of spread of the infection. As a team and as community members, we thank you for following directions by our staff and respecting our protocols, as well as advice provided by the health authorities. Thank you for your understanding and patience during this difficult time. Dr. Brieger

Hôpital vétérinaire pour oiseaux et animaux exotiques de Montréal Inc. 22.09.2020

***Veuillez noter que nous sommes considérés comme un service essentiel et donc, nous ne fermerons pas nos portes *** Bonjour chers clients, vue la situation actuelle avec le Covid-19, veuillez noter que nos rendez-vous doivent se limiter aux animaux qui sont malades, souffrants ou ayant des symptômes menant à un risque important pour leur santé. ... Notre réceptionniste pourra certainement vous guider quant à l'urgence de la situation de votre animal. Les examens annuels, les vaccins annuels, les examens de nouvelle adoption ainsi que les castrations, stérilisations, détartrages, tailles de griffes et de plumes seront reportés ultérieurement. ***Nos heures d'ouverture resteront les mêmes pour le moment et nous vous tiendrons informés si la situation change. *** S’il vous plaît, veuillez ne pas vous présenter à notre hôpital dans les situations suivantes: - si vous, ou quelqu’un de votre entourage, avez des symptômes de rhume ou de grippe, si vous faîtes de la fièvre ou si vous avez reçu un diagnostic de Covid-19. - si vous avez voyagé ou si vous côtoyez quelqu'un qui a voyagé au cours des deux dernières semaines. Veuillez plutôt communiquer avec nous par téléphone si vous êtes dans l'une de ces situations afin que nous puissions voir quels sont vos options concernant votre animal. De notre côté, soyez assurés que nous faisons tout en notre possible pour rendre l'endroit le plus sécuritaire possible pour tous. Nous vous demandons de bien vouloir respecter les mesures d'hygiène mises en place par notre équipe afin de nous protéger tous. Nous demandons également un seul accompagnateur par animal lors du rendez-vous. Pour les renouvellements de médication et des prescriptions, veuillez nous appeler au moins 24 heures à l’avance, afin de réduire l’achalandage dans l’aire de réception. Un énorme merci pour votre compréhension durant cette période, Dr. Brieger